Avrupa futbolunun zirvesi niteliğindeki UEFA Şampiyonlar Ligi finalini İngiltere’nin başkenti Londra’da ünlü Wembley Stadyumu’nda izledim. İspanyol Real Madrid’in Alman rakibi Borussia Dortmund’u 2-0 mağlup ederek kupaya uzandığı karşılaşma birçok yönüyle tarihi nitelikteydi. Bir futbol ülkesi olan İngiltere final için çok güzel bir organizasyon yaptı, her şey tıkır tıkır işledi. Neredeyse 90 bin kişi stada girdi çıktı, trafik sıkışmadı, kimse küfür etmedi, birbirini dövmedi. Spor kültürünün geniş kitleler tarafından benimsenmesinin ve organizasyon becerisinin çok güzel bir örneğiydi. Karşılaşmanın biletleri aylar öncesinden tükenmişti. Alman Borussia Dortmund takımının taraftarlarının coşkusuna, disiplinine ve enerjisine hayran kaldım.
Son yıllarda böyle muhteşem bir tribün şovu izlememiştim. İspanyollar belki de artık üst seviyede başarılara doyduğu için tribün enerjisi açısından Almanlar kadar tutkulu değillerdi. Beni maça davet eden ABD merkezli küresel gıda ve içecek şirketi PepsiCo, kendi markaları Pepsi ve Ruffles aracılığıyla her yıl yaklaşık 400 milyon kişi tarafından takip edilen UEFA Şampiyonlar Ligi ve UEFA Kadınlar Şampiyonlar Ligi Resmi Sponsorları olarak spora katkı sunmaya devam ediyor. PepsiCo’nun UEFA ile iş birliğinin 2027’ye kadar uzatılması kararlaştırıldı. Sporu görsel sanatlar ve müzikle birleştiren açılış töreni seremonileri ilk olarak 2016’da Alicia Keys ile başlamıştı; sonraki yıllarda Black Eyed Peas, Dua Lipa ve Imagine Dragons ile devam etti. Geçen yıl 10 Haziran’da İstanbul’da gerçekleşen finalde Manchester City, Inter finalinde Anitta, Burna Boy ve Alesso’yu izlemiştik.
FUTBOL VE MÜZİK
Rock müziğin ikonik isimlerinden biri olan Lenny Kravitz, Londra’daki finalin açılış gösterisinde etkileyici bir performans sergiledi. Stadyumun ortasında sahne, ışık ve ses düzeninin neredeyse 1-2 dakika içinde kurulmasını hayranlıkla izledim. Pepsi maç vesilesiyle çevrenin korunması, enerjinin yeniden kazanılması ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yenilikçi uygulamalarını Londra’da hayata geçirdi. Geliştirilen bu yöntemler özellikle dev organizasyonların ve kitlesel turizmin yarattığı sorunların aşılması için rol model olabilir.
DEPREM BÖLGESİNE KATKI
Sosyal sorumluluk ve insani kalkınma alanlarında projeler üreten Pepsi, daha önce de Türkiye milli takımının ana sponsorluğunu üstlenmişti. Ayrıca Türkiye Spor Yazarları Derneği (TSYD) iş birliğiyle “Pepsi Yıldız Futbolcu Seminerleri” projesi hayata geçirildi. Pepsi, TSYD iş birliğiyle deprem bölgesinde 16-19 yaş grubunun yer aldığı U19 Elit A ve Elit B takımlarının “Gençliğe Destek Sponsoru” oldu. Bölgede Gaziantep FK, Adana Demirspor, Yeni Malatyaspor ve Adanaspor’a verilen destekle eksik malzeme alımı, saha onarımı gibi kulüplerin ihtiyaçlarının karşılanmasına katkı sunuyor. Spor psikologlarının eşliğinde planlanan seminerlerin ilki ise Hatay’da gerçekleşti. Gençlere deprem ve sel felaketleri dolayısıyla yaşadığı psikolojik zorluklara birlikte göğüs germek için psikososyal destek sağlanıyor. PepsiCo markalarından Ruffles da, RePlay projesi planlamasını geliştirerek halı sahasını depremden etkilenen Şanlıurfa’da hayata geçirdi. “Kızlar Sahada” programı özellikle genç kızların spor olanaklarını daha fazla kullanmasını desteklemek için çok yönlü çalışmalar yapacak.