Murat Gülderenİsteyen dizide 'oynayacak'

HABERİ PAYLAŞ

İsteyen dizide 'oynayacak'

Dünya genelinde 26 milyon kişi tarafından oynanan yerli oyun Zula, artık popüler dizilerin çekildiği bölgelere de yer vermeye başladı. Böylece e-oyuncular dizide bir karaktermiş gibi yer alabiliyor. Yerli dijital oyun üreticisi Ingame Group, ulusal ve uluslararası çapta ses getiren dizilerle işbirliği yapmaya başladı.

Geliştirdiği Zula adlı oyunun içinde pek çok dizinin oynandığı bölgeyi de tasarlayan grup, Türkiye’nin Balat, Uzungöl, Nemrut, Safranbolu, Çanakkale, Üsküdar gibi etkili bölgelerini dünyaya tanıtarak turizme de katkı yapmayı hedefliyor. Ingame Group Kurucu Ortağı ve CEO’su Burak Gözalan, “Geçtiğimiz günlerde Brezilya’daki bir e-sporcu Türkiye geldi ve ‘beni Uzungöl’e götürün’ demişti” diye konuştu.

Haberin Devamı

İsteyen dizide oynayacak

İHRACAT ÜLKELERİ

Burak Gözalan, dizilerle ilgili yaptıkları çalışmaları şöyle özetledi: “Örneğin Çukur dizisinde yer alan Balat’ı Zula oyununda modelledik. İki karakterin birebir aynısını yaptık. Oyunumuzu oynayanlar o çatılarda ya da sokaklarda gezebiliyor. Dizi ihracatı yaptığımız tüm ülkelere bu bağlamda ağırlık veriyoruz. Dünyada 26 milyon kişi yerli oyun Zula’yı oynuyor. Hedefimiz 2 yıl içinde bu rakamı 100 milyona çıkarmak. Oyunumuz 11 dile çevrildi.”

KATMADEĞER TÜRKİYE’DE

Hükümetin, bu oyunların geleceğini gördüğü için yerli üreticilere ciddi teşvikler verdiğine de dikkat çeken Burak Gözalan, şunları söyledi: “Rakiplerimiz hep yabancı. Bu da burada harcanan paraların yurtdışına kaçmasına neden oluyor. Bizde ise durum tam tersi. Yaptığımız tüm yatırımların katma değeri Türkiye’de kalıyor. Şu an Zula’nın mobil versiyonu da çıktı. Bir de dünya bilardo şampiyonu Semih Saygıner ile birlikte geliştirdiğimiz bilardo oyunumuz var.”

İsteyen dizide oynayacak

EKİP ÇALIŞMASI

Djital oyunların çocuklara stratejik bir bakış açısı kazandırdığına da vurgu yapan Gözalan, “Çok hızlı karar verme yetileri gelişiyor. Çok fazla matematik yapıyorlar. Ekip çalışmasını öğreniyorlar.

İsteyen dizide oynayacak

Ingame’i dünyanın en büyük oyun firmalarının satın almak istediğini belirten Burak Gözalan, “Şirketin tamamını satmayacağız. Bizi büyütecek bir şirketle birleşebiliriz. Görüşmelerimiz sürüyor” dedi.

Haberin Devamı

Dijital oyun sektörünün büyüklüğü 156 milyar dolar. Türkiye’de bu alandan elde edilen gelir ise 1 milyar dolar. E-spor pazarını hedef kitlesi genç olan markalar büyütüyor. Oyuncu ‘bu marka benim oyunuma yatırım yapıyor diyor’ ve o markadan alışveriş yapmayı tercih ediyor” dedi.

EN BÜYÜK TARAFTAR KİTLESİ

E-spor tarafında da dünya çapında pek çok etkinliğe ev sahipliği yaptıklarını anlatan Gözalan, şöyle devam etti: “Türkiye’de 2 resmi büyük lig var. Biri League of legends, diğeri ise Zula Süperlig. Zula çatısı altında 20 bin e-sporcu var. Taksim Demirören AVM’de Avrupa ve Türkiye’nin en büyük e-spor arenasına sahibiz. Geçen yıl e-spor’a 10 milyon TL yatırım yaptık bu yıl ise hedef 13 milyon TL. Anlık oyuncu sayımız 50-60 bin kişiyi buluyor. Ülkemizde 32 milyon kişi oyun oynuyor.”

Sıradaki haber yükleniyor...
holder