Hiç taksi gibi hizmet veren motorlarla seyahat ettiniz mi İstanbul’da? Ben ettim! Mecidiyeköy’de, trafiğin kilitlendiği saatlerde, bir taksi durağında saatlerce bekledikten sonra denemeye karar verdim.
Taksi durağında rastladım, ‘Alo Motor’ isimli şirketin elemanıydı, kartlarını aldım, ‘hadi kullanayım’ dedim. Önce hijyen için bone verdiler, ardından kaskı taktılar. ‘Hızlı gitmeyin, korkarım’ diyerek bindim.
Gayet edepli bir sürücüyle kestirme yollardan, hızlı ve taksiden ucuza gideceğim yere ulaştım. Bugüne kadar da bunun İstanbul için çok gerekli olduğunu düşünüyordum...
Ta ki, iki gün önce bir kadının başına gelenleri okuyana kadar! Scotty isimli bir uygulamayı kullanıyor 24 yaşındaki G.G. isimli stajyer avukat. Nedir Scotty derseniz... Bir mobil ulaşım aplikasyonu. Taksi uygulaması Uber’in motorlu versiyonu.
Uygulamayı indiriyorsunuz, istediğinizde motorlu araçlar sizi bulunduğunuz yerden alıp istediğiniz yere götürüyor. İşte birkaç gün önce bu uygulamayı kullanıyor G.G isimli kadın; sonra motosiklet sürücüsü tarafından taciz edildiğini söyleyip şikayetçi oluyor.
Bunları da Twitter’da ‘ScottyMağduru’ isimli hesapta tek tek anlatıyor. Hikayesi şöyle: Arkadaş grubuyla yemek yiyor, alkol alıyor, gece de Beşiktaş’tan Kadıköy’deki evine gitmek için daha önce de kullandığı Scotty’den motosiklet çağırıyor. ‘K…’ isimli kullanıcı geliyor, kaskı takılıyor ve yola çıkıyorlar.
İfadesinde sabah uyanınca, daha önce hiç görmediği bir evde gözünü açtığını, çıplak olduğunu, yanında bir adamın olduğunu, oraya nasıl geldiğini bilmediğini söylüyor. Şahıs, ‘sarhoş olduğu, düşme tehlikesi geçirdiği için’ onu kendi evine getirdiğini söylüyor.
Sonra aynı şahıs tarafından evinin yakınına bırakılıyor. Kadın polise koşuyor, tacize uğrayıp uğramadığının tespiti için inceleme yapılmasını istiyor. Şahıs yakalanıyor ama her zaman olduğu gibi Adli Kontrol Şartı ile serbest bırakılıyor...
SİZ KULLANIR MIYDINIZ?
Şimdi söyleyin... Siz böyle bir hikayeyi okuduktan sonra motor çağırıp kolay kolay binebilir misiniz? Ben nasıl yapmışım diye kendime soruyorum mesela! Bu arada Scotty’den yapılan açıklamada; uygulamanın kullanıcısı olan sürücünün hesabının kapatıldığı ve ilişkilerinin bittiği belirtiliyor.
Sürücü seçimine büyük hassasiyet gösterdiklerini, sicil kaydı istediklerini ısrarla vurguluyorlar ama o kadar. Bir taraftan sosyal medyada, platformdan son derece memnun olanların açıklamaları var; “Çok pratik, büyük kolaylık” diyenler gırla. Bunları yazanların çoğu erkek tabii.
Kadınlar için bu topraklarda bazı şeyler hâlâ çok zor ve güvenli değil, bunu bir kenara not etmek lazım. Bir kesim ise “İnsan tanımadığı adamın motoruna binip seyahat edecek kadar gamsız ise başına geleni hak ediyor” diyecek kadar net! Var böyle tipler maalesef.
Öte yandan bu sosyal medyadaki ifşaların tehlikeli bir hal almaya başladığını söyleyenler var. ‘Doğruluğu ispatlanmamış iddialarla kişileri ve kurumları rezil etmek doğru mu?’ diye soranlar... Evet önce hikaye doğru mu emin olmak lazım, sonra da bu davanın takipçisi olmak. Zira hayatı kolaylaştırmak adına açılan bir uygulama kadınlara hayatı dar etmemeli.
UNISEX tuvalet mi?
Tartışmanın fitilini Julia Roberts ateşledi… Unisex bir tuvaletin önünde foto çekerek ‘ortak kullanım’ı desteklediğini söyledi. Sosyal medya ise ‘Kadın ve erkek tuvaleti ortak olmalı mı?’ sorusuyla ikiye bölündü. Karı kocalar arasında bile ‘klozet kapağını kaldırıp kullan’ tartışması tükenmemişken; umumi tuvaletlerde niye ortak kullanım olsun? Ayrıca kadını ayrıştıran bir mesele değil ki bu…
Kadın ve erkeğin ayrı tuvalet alışkanlıkları ile ilgili, hijyenle ilgili bir durum. Kaldı ki sadece tuvalet ihtiyacı için girmiyoruz ki tuvaletlere… Orada makyaj yapıyoruz, giyinip soyunuyoruz, özel günlerimizle ilgili sıkıntılar yaşıyoruz...
Niye bunu erkeklerle ortak kullanım alanında yapalım ki? Tuvaletten çıkarken fermuarını çeken bir adam da görmek istemem yani, net! Kadınların onca problemi varken, tek derdimiz aynı yere işemek midir? Geçiniz ya!
Reklamın böylesi!
‘Game of Thrones’ dizisinin dördüncü bölümünde görünen Starbucks bardağı dizinin milyonlarca izleyicisinin dilinde... Dizinin yayımcısı, bardağın yanlışlıkla göründüğünü söyledi ama kimseyi ikna edemedi. Çünkü izlenme rekortmeni bir dizide böyle bir hatanın olmasına kimse ihtimal vermiyor. Herkes bunun viral reklam olduğunu düşünüyor.
Hatta ünlü kahve zinciriyle 50 milyon dolarlık anlaşma yapıldığı haberleri bile var. ‘Dünyanın her yerinde, neredeyse her köşe başında bir şubesi bulunan bir marka neden reklam yapar ki’ sorusu ayrıca tartışılır ama kabul edelim çok güzel reklam oldu.
Günlerdir herkes o bardağı konuşuyor. Konudan bahseden herkesin canı latte çekiyor! İşte gerilla reklam dedikleri tam da bu! Merak uyandıran, ilgi çeken, konuşulan, çağa uyan reklamcılık. Alışalım.