Shakira geldi, İstanbul’u salladı gitti tamam da hiç dedikodu yapmayalım mı arkasından?
Biliyorsunuz en son 5 yıl önce böyle büyük stat konserleri yapıldı İstanbul’da...
Rihanna, Michael Jackson, Madonna, Elton John, Bon Jovi... Kimler kimler gelmedi ki?
Sonra malum terör olayları derken; İstanbul ‘tehlikeli bölge’ sayıldı onca sene. Şeytanın bacağını kıran, turne takvimine Türkiye’yi ekleyen ilk dünya starı ise Shakira oldu. Bu konserin bu kadar heyecan yaratmasının nedeni işte buydu.
Az değil, tam 35 bin kişi izledi konseri. Manzara gerçekten harikaydı...
O kalabalığı görmek, kaybettiğimiz neşemizi yeniden bulmak, binlerce insanla coşmak, dans etmek, şarkı söylemek herkese çok iyi geldi.
‘Kadın’ın da hakkını vermek lazım; danslarıyla, bitmek bilmez enerjisiyle şahane bir gece yaşattı; ‘vay be stadyum konserini özlemişiz’ dedirtti.
Peki bunca yıl sonra böyle büyük bir konser için kimler elini taşın altına soktu?
Bir de işin perde arkasına bakalım mı?
Evet diyenler, buyursun aşağıdaki yazıya geçsin…
BRAVO FİKRET ORMAN'A...
Konserin yapılacağı Vodafone Park’ta çimlerin zarar göreceği iddiasıyla sosyal medyada polemik yaratılmaya çalışılsa da; Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, dünyanın her yerinde statların bu tür organizayonlara ev sahipliği yaptığını net bir şekilde açıkladı ve “Bu stadı yaparken amacımız bunların olmasıydı” dedi.
Aklın yolu bir; dünyanın hiçbir yerinde bir stat yılda on maç oynansın diye yapılmaz!
BKM Genel Müdürü Zümrüt Arol ve Fikret Orman.
Konserin en büyük destekçisi de Beşiktaş Spor Kulübü ve Başkan Fikret Orman’dı anlayacağınız. Shakira konseri için yer bakan konserin organizatörü BKM’ye Yılmaz Erdoğan aracılığıyla “Gelin burada yapın” dediler, hem de hiçbir ücret talep etmeden!
Ben de bir Fenerbahçeli olarak Fikret Orman’ı tebrik ediyorum; Türkiye’nin yeniden stat konserleri ile barışmasının, eğlenmesinin, heyecanlanmasının,sevinmesinin yolunu açtıkları için.
Türkiye’nin buna gerçekten ihtiyacı vardı.
Aynı hoşlukları başkanımız Ali Koç’tan da bekliyoruz.
ÇİMLER İÇİN 150 BİN DOLAR
■ Çimler demişken… Kulübün seçtiği şirket, çimleri özel bir malzemeyle kapattı; konserden sonra da hasarsız, çiçek gibi teslim etti. Bu düzenleme BKM’ye tam 150 bin dolara mal oldu.
■ Hem sanatçı hem organizasyon için 100 bin doların üzerinde sigorta yapıldı. Malum, sigorta şirketleri, Türkiye’yi ‘red zone’ yani güvenlik açısından riskli bölge saydığı için kimse de gelmek istemiyordu.
■ Ne yazık ki Türkiye’nin dev şirketleri, onca yıl sonra gerçekleşen bu konser için sponsor olmaya yanaşmadı. Afişleri asan, radyoda duyurular yapan ya da para almadan destek verenler vardı ama ana sponsorlar yoktu. Co sponsor olarak bir tek İpana vardı; zaten Shakira markanın eski yüzüydü.
■ Grand Tarabya Oteli, Shakira ve ailesini ağırlayarak destek verdi. Ki Kolombiyalı şarkıcı, otelin manzarası karşısında büyülendi. Gerçekten de bu otel, denizin üzerinde gibi duruyor.
■ Shakira’nın kulisini Mudo Concept hazırladı. Beyaz havlu takıntısı olan Shakira ve ailesi için Caroline Koç’un şirketi Haremlique, hepsinin baş harfleri işlenmiş bornozlar hazırladı. Shakira, havluları yanında götürdü.
■ Çikolata bağımlısı Shakira’nın kulisi için Vakko farklı lezzetlerde 8 kilo çikolata hazırladı. Kaldıkları otele de Türk lokumu yolladı. Lokumları da Shakira’nın abisi Tonny yanına alıp Lübnan’a uçtu.
Konserden önce bomba araması
Biliyorsunuz statta bazı isimlerin ve şirketlerin locaları var. Peki onlar bu konser için ücret ödedi mi?
Cevap; evet ödedi.
Bilet satışı öncelikle loca sahiplerine açıldı, locada kişibaşı bilet fiyatı 1200 TL idi. 150 loca doluydu.
■ Bu arada teknik ve sahne önü haricinde, sadece operasyon ve organizasyonda 500’e yakın kişi çalıştı.
■ Öğlen saat 11:00-12:30 arasında tüm stat boşaltıldı ve özel eğitimli köpekler de dahil, 200 kişilik bir ekip bomba araması yaptı.
■ Sahada toplam 2 bin güvenlik ve yönlendirme ekibi çalıştı, seyircilere yerlerini gösterdi.
■ Stattaki yiyecek satışını ise Divan yaptı.