2025’te tüketici davranışları kökten değişecek. Markalar, artık sadece temel ihtiyaçları karşılamakla kalmayacak, tüketicilere sürdürülebilir deneyimler sunacaklar.
DAVRANIŞ ANALİZİ YAPIYOR
Pazarlama dünyası, hızla değişen teknoloji ve tüketici davranışlarıyla birlikte yepyeni bir döneme giriyor. Artık ürün satmak yeterli değil, müşterilerin kalplerine dokunmak, onlarla duygusal bağlar kurmak ve unutulmaz deneyimler sunmak gerekiyor. Duygusal yapay zeka, holografi, sürdürülebilirlik ve mikroinfluencer gibi kavramlar, pazarlamanın vazgeçilmez parçaları haline gelecek. Bu değişime ayak uydurabilen markalar, rekabette öne çıkacak ve uzun vadeli başarıya ulaşacak. İşte o sihirli trendler...
DUYGUSAL YAPAY ZEKA
Pazarlama dünyasında devrim yapacak bu teknoloji, insanların yüz, ses ve beden dillerini analiz ederek o anki duygusal durumlarını algılayacak. Aldığınız geri bildirim sayesinde siz de müşteriye özel kişiselleştiriliş öneriler sunacaksınız. Örneğin mağazanıza giren üzgün bir müşteriye daha canlı renklerde ve desenlerde kıyafetler önererek onun ruh halini yükseltmesine yardımcı olabileceksiniz.
KARBON NÖTR SATIŞ
Günümüzde insanlar, tüketim alışkanlıklarının çevre üzerindeki etkilerini daha fazla önemsiyor. Yeni dünyada ister moda markası olun, ister kahve zinciri, karbon nötr olmak, markaların rakiplerinden sıyrılmasını ve tüketicilerin aklında kalıcı bir izlenim bırakmasını sağlayacak. Bu sistem, sadece bir pazarlama stratejisi olarak değil, aynı zamanda sürdürülebilir bir gelecek için atılmış önemli bir adım olarak da kritik önem taşıyor.
HOLOGRAFİK ALIŞVERİŞ
Bu teknoloji sayesinde mağazaya gitmeden, yani evinizin rahatlığında bir kıyafetin üzerinizde duruşunu holografik olarak 3 boyutlu olarak inceleyebilecek ve sanki elinizde tutuyormuş gibi deneyimleyebileceksiniz. Ya da bir koltuk veya masa gibi büyük bir eşyayı evinize yerleştirmeden önce, odanızda nasıl görüneceğini gözlemleyebileceksiniz.
MİKRO-INFLUENCER
Mikro-influencer’lar, genellikle küçük ve niş kitlelere hitap ettikleri için daha samimi ve kişisel bir bağ kuruyorlar. Bu da takipçilerin onlara daha çok güvenmesini sağlıyor. Bu durum da, markaların hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmasını sağlıyor. Ayrıca büyük influencer’larla çalışmak genellikle yüksek maliyetli olduğu için Mikro-influencer’lar daha çok ilgi görmeye başlayacak.
BU KAVRAMI ÇOK SIK DUYACAĞIZ
KARMA İSTATİSTİK MODELİ
Gelecek yıldan itibaren ‘Pazarlama Karması Modelleri’ (MMM) ifadesini çok daha sık duyacağız. Bu modeller, bir şirketin yaptığı tüm pazarlama harcamalarının (TV reklamları, sosyal medya reklamları, indirim kampanyaları gibi) ayrı ayrı satışlara ne kadar katkı sağladığını belirlemek için kullanılan bir istatistik yöntemidir. Sistem, Python, Stata, SAS gibi yazılımsal araçlar sayesinde hangi pazarlama kanalının daha etkili olduğunu belirleyerek, bütçenin doğru yerlere yönlendirilmesini sağlayacak.
TİCAR@ AKADEMİSİ’NDEN SEKTÖRE 118 YAZILIMCI
6 AYLIK EĞITIM
İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin İstanbul Kalkınma Ajansı desteğiyle hayata geçirdiği Ticar@ Yazılımcı Akademisi, 118 yazılımcı adayını sektöre kazandırdı. Projenin Akademik Danışmanı Doç. Dr. Sabri Öz, programın 6 aylık yoğun bir sürecin ardından başarıyla tamamlandığını belirterek, “2 bini aşkın başvuru arasından 118 katılımcı seçildi. 480 saatlik eğitim ve 26 günlük kamp süreci başarıyla tamamlandı. Projeler, sektörel ihtiyaçlara yönelik tasarlandı” dedi.
İSTANBUL ÜS OLUYOR
İstanbul Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. Ziya Taşkent ise programın, sektörde ihtiyaç duyulan alt uzmanlık alanlarında yetkin bireyler yetiştirerek İstanbul’u dünya çapında bir teknoloji üssü yapma hedefinde önemli bir adım olduğunu ifade etti. Etkinkte mezun kursiyerler, hazırladıkları projeleri katılımcıların beğenisine sundu. Etkinliği başarıyla tamamlayanlara sertifikaları takdim edildi. Erkinlilte ayrıca ‘Akıllı Şehir Teknolojileri Kapsamında Kamu Kurum Projeleri ve İstihdam Etkisi” konulu bir de panel düzenlendi.
BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?
SİYAH PİRİNCE KATMA DEĞER KATTI
Girişimci Emine Kurtay, Düzce’de KOSGEB’in hibe desteğiyle Teknopark bünyesinde kurduğu şirkette siyah pirinçten sabun, katı doğal şampuan, kırışıklık önleyici krem, losyon ve serum üretmeye başladı. Kurtay, iş hayatında girişimcilik anlamında farklı zamanlarda 3 kez KOSGEB desteği aldığını belirterek, “Düzce’de proje bazlı ekimi yapılan siyah pirincin sadece gıdada kullanılmayacağını düşünerek yola çıktık. İlk olarak siyah pirinç yağından sabun ürettik. Bu çalışmayı yaparken gördük ki, siyah pirinç diğer pirinç türlerine göre 30 kat fazla antioksidan üretiyor” diye konuştu.
KISA... KISA... KISA...
ESNAFIN YÜKÜNÜ HAFİFLETEN SİSTEM
Esnafın ihtiyaçlarını kargo ücreti ödemeden, üreticinin de düşük lojistik maliyetlerle çalışabildiği özel bir sistem kuran toptan satış platformu ToptanTR, bu ay, esnafların en çok satacağı 100 bin’den fazla ürüne kampanya başlattı. ToptanTR CEO’su Sezgin Şener, “Özellikle enerji, lojistik gibi maliyetler KOBİ’lere büyük bir yük oluşturuyor. Esnafın ve KOBİ’lerin yanındayız. Aralık ayı boyunca sunduğumuz fırsatlarla, perakendecilerin yeni yıla güçlü bir başlangıç yapmalarını sağlamayı hedefliyoruz” dedi.