Öncelikle şunu söylemeliyim. Şayet sigortanı yaptırmışsan olası bir deprem, kaza, sel veya yangında öncelikle hayatta kalmak önemli. Bunun için öncelikle tüm önlemler alınmalı elbet. Şayet hayatta kaldıysan ve sigortalıysan da bırak geri kalanı sigorta şirketi düşünsün. Sigorta şirketinin görevi sizin maddi anlamda mağduriyetinizi önlemek ve yaşadığınız olumsuz durumdan önceki halinize sizi geri döndürebilmek. Geçtiğimiz hafta AXA Türkiye CEO’su Yavuz Ölken›in önerisiyle YouTube kanalı Sigorta Ekranı’ndaki canlı yayınımızı Kahramanmaraş’tan gerçekleştirdik. Yaşanılan felaketten sonra Kahramanmaraş’a ilk kez gittim. Sayın Yavuz Ölken depremin hemen ardından olmak üzere bölgeye birçok ziyaret yapmıştı. Hatta yayın sonrası bölgedeki bir acente dostumuzun iftar davetine katıldı. Sigorta şirketleri hala bölgeden elini çekmiş değil. Hep bölgedeler ve sigortalılarının, acentelerinin yanında olmaya gayret ediyorlar.
HAYAT DEVAM EDİYOR
Benim gördüğüm şehir hâlâ yaralarını sarmaya çalışıyor. Hala GSM operatörleri ve büyük bankalar konteynerlerdeki işyerlerinde vatandaşa hizmet veriyor. Ana caddelerde binalar tekrar inşa ediliyor, otomobiller kadar caddelerde iş makineleri var. Vatandaşların umutlarını yitirmemiş olmamalarını görmem beni mutlu etti. Bu arada acenteler ve vatandaşlarla görüşme fırsatı buldum. İlk andan itibaren DASK’ın ilk can suyunu unutmuş değiller. Çoğu sigorta şirketlerinin ödemeler konusunu hızlandırmak için prosedürlerinin bile dışına çıkarak evrak isteme detayına girmeden hızlıca ödeme yaptıklarını dile getirdiler. Bu çok önemli gerçekten. Bölgede ekonomik sıkıntılar yaşanmasına rağmen sigortalılık oranının artmış olması da sigorta şirketlerinin bu felaketten sınavı geçtiklerinin bir işareti. Bir daha yaşamayız inşallah. Yayını yaptığımız EXPO Bölgesi de süper olmuş. Yenilenmiş suni gölet ve çevresindeki mekânlar gerçekten orada yaşayanlar için bir moral kaynağı olmuş.